Na sprzedaż gotowe i sprawdzone spółki zoo w Warszawie. Rejestracja i zakładanie w trybie błyskawicznym.

STRATEGIA I SUKCES

Każda działalność ekonomiczna i każda decyzja podjęta przez menedżera zakłada, o czym warto pamiętać, uzyskanie efektu końcowego w postaci sukcesu. W gospodarce rynkowej sukces daje się skwantyfikować. Mierzy się go po prostu zyskiem. Aby zapewnić sobie pozycję dominującą, należałoby osiągnąć zysk wyższy od średniego na rynku stanowiącym nasz punkt odniesienia. W konsekwencji więc przedsiębiorstwo powinno stale szukać sposobu na osiągnięcie Najdoskonalszej Pozycji Strategicznej. Reguły postępowania w tej materii zostały określone przez jednego z głównych specjalistów europejskich od zarządzania strategicznego – prof. C. PUMP1NA. W dążeniu do osiągnięcia Najdoskonalszej Pozycji Strategicznej wydają się rozstrzygające trzy etapy:

Pierwszy z nich wiąże sięz analizą informacji. Chodzi mianowicie o zgromadzenie danych – zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz – dotyczących przedsiębiorstwa oraz określenia w związku z celem, jaki sobie stawiamy, środków niezbędnych do jego realizacji.

Drugi etap dotyczy rozwinięcia odpowiedniej strategii. W tym okresie chodziłoby przede wszystkim o wzbogacenie danych niezbędnych do osiągnięcia owej Najdoskonalszej Pozycji Strategicznej poprzez szczegółową analizę stanu firmy. Ta analiza powinna dotyczyć otoczenia, rynku, konkurencji i potencjalnej klienteli.

Trzeci etap polega na rozwinięciu samej strategii. Na tym ostatnim etapie muszą być dobrze wykorzystane zasoby i środki tkwiące wewnątrz zakładu, wzmocnione wzajemne powiązania struktur organizacyjnych i systemu zarządzania, a wreszcie wzmożona czujność nad wcielaniem w życie waszej strategii.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.