Na sprzedaż gotowe i sprawdzone spółki zoo w Warszawie. Rejestracja i zakładanie w trybie błyskawicznym.

W jaki sposób kreować cele marketingowe

Określanie różnych celów zawsze wywołuje problemy z wyborem oraz uszeregowaniem ich ważności dla firmy oraz dla właściciela. Indywidualne cele właściciela lub przedsiębiorcy często mogą się znaleźć w sprzeczności z celami i interesami całej firmy, współpracowników lub klientów.

Należy rozważyć pewne warianty celów, które zamierza się osiągnąć, gdyż wybór będzie miał istotny wpływ na działania strategiczne firmy. Cele marketingowe można określić w różny sposób.

– 1. Wielkość obrotu. Jest to najwygodniejszy i zarazem najprostszy sposób formułowania celu. Tak opisany cel jest możliwy do kontroli przez służby księgowe. Może być on jednak mylący, jeśli nie uwzględniamy inflacji oraz zmian w strukturze sprzedaży. Przykładowo, udział w sprzedaży produktów drogich może się z czasem zmienić jedynie wskutek wzrostu ich cen.

– 2. Jednostki fizyczne. Jest to zarazem najbardziej reprezentatywny wskaźnik działalności firmy przy nie zmienionych definicjach jednostek sprzedaży. W wielu przypadkach porównania są jednak utrudnione z uwagi na różnice w opakowaniach, stanowiących bazę dla okresowych porównań. Chcąc porównywać tak określone cele, należy zawsze podawać sprzedaż w tej samej jednostce, np. w litrach, kilogramach, sztukach itp.

– 3. Udział firmy w rynku. Jest to wskaźnik najbardziej charakterystyczny dla opisu wyników konkurencyjności produktu, ukazania przewagi konkurencyjnej firmy na poziomie kosztów własnych, czyli tam gdzie uwidaczniają się efekty rynkowego doświadczenia. Cel może być wyrażony w sposób względny, tj. w odniesieniu do lidera rynkowego lub do najgroźniejszego konkurenta.

– 4. Efekty dotyczące polityki komunikowania się firmy. Chodzi tu o cel pośredni, dotyczący np. uznania odbiorców dla produktu lub też ich postaw wobec produktu. Cel ten ma ogromne znaczenie podczas wprowadzania nowego produktu lub nowej marki na rynek.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.