Przedsiębiorstwo a środki transportu

Druki akcydensowe są to wszelkiego rodzaju wizytówki, papiery firmowe, koperty, notatniki, kalendarze itd. Wszystkie te druki są często jedyną formą kontaktu z zewnętrznym odbiorcą. Niekiedy występują jednak problemy związane np. z podkreśleniem za pomocą tego rodzaju druków miejsca w strukturze organizacyjnej firmy, wówczas różnicuje się szczeble i stanowiska, np. za pomocą różnej jakości papieru lub ozdobnych tłoczeń.

Środki transportu, jakimi posługuje się w swojej działalności przedsiębiorstwo, mogą być doskonałym narzędziem komunikacji z otoczeniem, w jakim ono działa. Według badań przeprowadzonych w USA, znak firmowy umieszczony na ciężarówce rozwożącej towar do sklepów przyciąga rocznie około 8 min spojrzeń, tj. około 50 na każdy przejechany kilometr trasy. Należy jednakże pamiętać, że środki transportu powinny służyć, w ramach systemu identyfikacji wizualnej, do upowszechniania samej nazwy lub logotypu firmy. W przypadku kiedy na samochodach dodatkowo występują adresy firm i numery telefonów, mamy do czynienia już z formą reklamy detalicznej firmy.

Architektura zewnętrzna i wewnętrzna tworzy obraz firmy oraz wytwarza nastrój, jaki udziela się osobom odwiedzającym przedsiębiorstwo. Wszystkie elementy wyposażenia powinny być utrzymane w tonacjach kolorystycznych zgodnych z obowiązującym standardem kolorystycznym. Ponadto zewnętrzna elewacja budynku powinna również podnosić estetykę otoczenia oraz realizować stylistyczną linią identyfikacji. Z reguły powinna zostać powiązana z systemem informacji wizualnej firmy, który szybko i bez żadnych problemów pozwalałby dotrzeć z zewnątrz do określonego punktu w siedzibie przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *