Na sprzedaż gotowe i sprawdzone spółki zoo w Warszawie. Rejestracja i zakładanie w trybie błyskawicznym.

Proces tworzenia nowoczesnego przekazu reklamowego cz. II

W jaki sposób należy zbadać skuteczność prowadzonej kampanii reklamowej? Faza ta pozwoli określić wskaźniki sukcesu reklamowego, np. w kategoriach wzrostu udziału w rynku czy wzrostu sprzedaży.

Jednakże w pełni profesjonalne podejście do tworzenia strategii reklamowej wymaga znacznie szerszego, bardziej szczegółowego i kompleksowego opracowania wszystkich aspektów związanych z diagnozą sytuacji marki i przygotowania planu jej wsparcia za pomocą działań reklamowych. Proces ten przedstawimy na przykładzie zrekonstruowanej procedury planowania strategii reklamowej agencji Lintas, której poszczególne etapy prezentuje rys. 40.

W ramach przygotowywanych planów strategicznych działań reklamowych przedstawiciele agencji reklamowych muszą dokonać tzw. audytu marki, który ma odpowiedzieć na pytanie, jaka jest jej wartość w momencie rozpoczynania prac nad kampanią oraz określić, jak dana marka ma być pozycjonowana. Proces ten składa się z czterech etapów, które prezentujemy poniżej oraz fazy wstępnej zwanej briefingiem.

Briefing – czyli poznanie oczekiwań klienta. Faza wstępna polega na przeprowadzeniu z klientem serii rozmów w celu poznania samego produktu oraz oczekiwań klienta dotyczących informacji, które chciałby przekazać odbiorcy o swoim produkcie, o usłudze i/lub o przedsiębiorstwie. Etap ten jest bardzo ważny, gdyż umożliwi nam poznanie rzeczywistych oczekiwań klienta i jego spojrzenia na własny produkt, usługę lub przedsiębiorstwo.

Zwykle przedsiębiorca może przekazać agencji wiele cennych uwag i spostrzeżeń, choć często są one nieuporządkowane. W tej fazie znaczące są wszelkie uwagi przedsiębiorcy. Należy poświęcić mu wiele czasu, nie bagatelizując najdrobniejszych szczegółów (np. jakie są atuty produktów, ulubione kolory, formy, skojarzenia, slogany). Dopiero gdy dobrze poznamy produkt i producenta, możemy przystąpić do pracy nad reklamą.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.