Na sprzedaż gotowe i sprawdzone spółki zoo w Warszawie. Rejestracja i zakładanie w trybie błyskawicznym.

Negatywne nastawienie wobec marketingu strategicznego

Przedstawiona koncepcja tylko z pozoru wydaje się bardzo prosta i oczywista. W praktyce wiele polskich przedsiębiorstw jeszcze w ogóle jej nie stosuje lub wykorzystuje ją wybiórczo, w stopniu całkowicie niezadowalającym. Negatywne nastawienie wobec marketingu strategicznego owocuje trzema postawami firm.

– 1. Generalny brak orientacji strategicznej. Ten rodzaj postępowania jest typowy dla firm, które ciągle jeszcze wierzą, iż można żyć bez marketingu. Są to firmy, które na swoich rynkach korzystają z monopolu lub z niewielkiego zagrożenia ze strony konkurencji.

– 2. Stosowanie marketingu wyłącznie do działań operacyjnych. Pewna grupa firm stosuje już co prawda niektóre rodzaje działań marketingowych, lecz odnoszą się one głównie do sfery operacyjnego za-

Analiza rządzania firmą (np. promocja, reklama, popieranie sprzedaży, obniżki cen). Firmy te nadal nie mają jednak orientacji strategicznej oraz zintegrowanego podejścia do koncepcji marketingu.

– 3. Wybiórcze stosowanie marketingu strategicznego. Są firmy, które podejmują już pewien wysiłek zmierzający do zbudowania własnej orientacji strategicznej. Robią to jednak w sposób niepełny. Owa wybiórczość może wynikać ze stosowania marketingu w sposób doraźny. Przejawia się to także w pomijaniu pewnych etapów marketingu strategicznego (np. badania rynku).

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.